Rok 2012/2013

21 lutego 2013 roku razem z kołem turystycznym „Dreptaczek” zawędrowaliśmy do świata samodzielnego eksperymentowania,  w którym nauki ścisłe, przyrodnicze i humanistyczne wzajemnie się uzupełniają – do Centrum Nauki Kopernik.

Zwiedziliśmy wystawy: RE: generacja, gdzie wędrowaliśmy tropem zagadek własnego umysłu, Człowiek i środowisko – była to niezwykła podróż w głąb samego siebie, której eksponatem   i przedmiotem obserwacji było nasze ciało i zmysły, Strefa światła – tu mogliśmy przenieść się w przestrzeń iluzji optycznych oraz poznać rozmaite formy promieniowania elektromagnetycznego, Świat w ruchu – opowieść o nieustannej krzątaninie w świecie w mikro i makroskali. Uczestniczyliśmy w spektaklu Teatru Robotycznego – aktorzy zamknięci w mechanicznych ciałach, mówiący dialogami z Lema, objaśniali wielowymiarowość.

Kolejny etap naszej  wycieczki to  Stadion Narodowy widziany oczami kibica. Poznaliśmy trasy, którymi poruszają się fani piłki w czasie meczu.

A kiedy zapadł zmierzch…  zauroczył nas labirynt świetlny w parku w Wilanowie.
Halina Kasprzyk

7 stycznia 2013 roku uczniowie klas 3e, 1a, 1d uczestniczyli w wycieczce
do Warszawy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Wyjazd zorganizowało Szkolne Koło Turystyczno- Krajoznawcze  „Dreptaczek”. Uczniowie mogli poznać atmosferę powstańczej Warszawy z 1944 roku.  W niepowtarzalny sposób zaprojektowana ekspozycja muzealna oddziałująca obrazem, światłem i dźwiękiem przybliżała powstańczą rzeczywistość. Obejrzany  film wykonany w technice 3D pt. „Miasto ruin” prezentował przelot samolotem nad ruinami Warszawy w 1945 roku i uświadomił zwiedzającym ogrom strat. Miłym akcentem na zakończenie wycieczki był spacer po Starym Mieście, w czasie którego mogliśmy podziwiać świąteczną iluminację stolicy.

Warto odwiedzić stronę muzeum WWW.1944.pl .
Halina Kasprzyk-Mazgajczyk

Wspomnienia z wycieczki dookoła świata...

3 października 2012 r.  udaliśmy się w podróż po ziemi radomskiej, świętokrzyskiej, wędrowaliśmy przez kraje i kontynenty.
Podróż naszą rozpoczęliśmy w Iłży, zwiedziliśmy ruiny zamku, następnie udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Pani Świętokrzyskiej w Kałkowie.
Przejechaliśmy do Nowej Słupi, skąd niebieskim szlakiem powędrowaliśmy na Święty Krzyż.
Zwiedziliśmy Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej oraz bardzo ciekawą wystawę misyjną.
Potem wyruszyliśmy w podróż dookoła świata…